•  

    Afgelopen woensdag heeft gemeente Soest voor de sportverenigingen in ons dorp een extra voorlichtingsavond gegeven mbt schenken van alcohol. 

    Al jaren bestaat de wet dat er onder de 18 geen alcohol gedronken mag worden, maar uit onderzoek blijkt dat dit bij sportclubs vaak niet goed wordt nageleefd. 

    Vanaf 1 oktober komen er strengere controles en zullen er, na eventueel eerst een waarschuwing, ook gelijk boetes worden uitgedeeld met mogelijk zelfs intrekking van de schenkvergunning waardoor je als club geen alcohol meer mag verkopen! 

    Vele barvrijwilligers hebben dus reeds via de NOC/NSF de bijbehorende cursus gevolgd afgelopen maand en hun certificaat verantwoord alcohol schenken gehaald. 

    Er zal de aankomende periode dus nog vaker naar je ID gevraagd worden door onze vrijwilligers achter de bar, want er worden door gemeente ook mystery visits ingezet worden om te checken of alles goed verloopt. 

    Zorg dus dat, als je tussen de 18 en 25 jaar bent, dat je altijd standaard je ID laat zien bij het bestellen van alcohol!

    Laat natuurlijk ook heel duidelijk zijn, dat ook het doorgeven van alcoholconsumpties door meerderjarigen aan minderjarigen waar ook, binnen EN buiten de kantine, onder dezelfde wet valt en dus ook VVZ '49 aangerekend wordt!    

    Graag jullie begrip, aandacht en medewerking voor dit zeer belangrijke onderwerp, want het is niet alleen wettelijk vastgelegd zodat iedereen zich daaraan moet houden, maar draagt ook bij om samen een veilige en verantwoorde sportomgeving te creëren. 

     

    Namens bestuur dank, 

    Antonio van den Hengel