• Lijf & Visie FIT op het veld deel vier

    Beste VVZ-er,

    Lijf & Visie is enkele weken geleden gestart met het initiatief FIT op het veld. Een wekelijkse video, waarin de handvatten worden gegeven om top fit uit het COVID 19 virus te komen. Binnen het verenigingsleven zijn wij het gewend om samen de uitdagingen aan te gaan. Wij staan als VVZ '49 dan ook volledig achter dit initiatief. Bekijk de video. Doe de training samen met je team of alleen en blijf vooral gezond!

    Lijf & Visie
    Vanuit Lijf & Visie willen we gedurende deze periode toch betrokkenheid houden binnen de clubs waaraan wij verbonden zijn. Wij bieden elke vrijdag deze oefenvideo aan (FIT op het Veld video’s) om onder andere core, kracht, performance, loopvaardigheid en uithoudingsvermogen te trainen om fit te blijven voor veldsporten.

    Hier de link naar YouTube voor de eerste video.

    Hier de link naar Youtube voor de tweede video.

    Hier de link naar Youtube voor de derde video.

    Hier de link naar Youtube voor de vierde video.

     

  • FIT op het veld - 4

    Mobiliteit:
    - Pretzel stretch (10 seconden links en 10 seconden rechts)
    - Stretch Hamstrings (10x links en 10x rechts)
    Om en om: 3 sets

    Kracht:
    - Squat met bal grond aanraken en bal lucht aanraken / op tenen staan (10x)
    - In zijlig been heffen abductoren: voornaam schrijven (links en rechts)
    Om en om: 3 sets

    Stabiliteit:
    - Russian twist met bal: 3 sets van 10 (links en rechts is 1)
    - Statische balans: bal rond lichaam draaien op 1 been: 2 sets van 10x per been

    Loop- en sprongoefeningen:
    - 5m trippling: eerst 5x voorwaarts heen en weer, dan 5x zijwaarts
    - 5m pendelpassen: 5x heen en weer voorwaarts
    - Slalom zonder bal: 5x heen en weer
    - Slalom dribbelen met bal: 5x heen en weer
    - Plus-loop: voor, zij-zij, voor: 5 x heen en weer
    - Sprongoefening: 1 meter links, ½ meter rechts, 1 meter links, etc: 5x heen en weer

    Eindoefening:
    - 2x squat met uitstrekken
    - 4x bal rond lichaam draaien
    - + loop oefening, heen en weer
    - 5 m sprongen (alleen heen)
    Totaal 4x

    Challenge: Krijg jij de bal na 3 meter hooghouden in de emmer?