• Lijf & Visie FIT op het veld Deel drie

    Beste VVZ-er,

    Lijf & Visie is vorige week gestart met het initiatief FIT op het veld. Een wekelijkse video, waarin de handvatten worden gegeven om top fit uit het COVID 19 virus te komen. Binnen het verenigingsleven zijn wij het gewend om samen de uitdagingen aan te gaan. Wij staan als VVZ '49 dan ook volledig achter dit initiatief. Bekijk de video. Doe de training samen met je team of alleen en blijf vooral gezond!

    Lijf & Visie
    Vanuit Lijf & Visie willen we gedurende deze periode toch betrokkenheid houden binnen de clubs waaraan wij verbonden zijn. Wij bieden elke vrijdag deze oefenvideo aan (FIT op het Veld video’s) om onder andere core, kracht, performance, loopvaardigheid en uithoudingsvermogen te trainen om fit te blijven voor veldsporten.

    Hier de link naar YouTube voor de eerste video.

    Hier de link naar Youtube voor de tweede video.

    Hier de link naar Youtube voor de derde video

  • FIT op het veld - 3

    Mobiliteit:

    - T-spine opener zijlig (links en rechts)
    - Bil rek in ruglig (links en rechts)
    Om en om: 3 sets van 10

    Kracht:
    - Lunge naar single leg stance doorstappen (li en re is 1)
    - Wallsit met calf raises
    Om en om: 3 sets van 10

    Stabiliteit:
    - Side plank met indraaien van bidon: 2 sets van 10 (links en rechts)
    - Statische balans: 2 sets van 5x heen en weer (2x links en 2x rechts)
    - Zijwaarts 2x trippling en dan staan op 1 been: 2 sets van 10 (li en re is 1)

    Loop- en sprongoefeningen:
    - 5m trippling: eerst 5x voorwaarts, dan 5x zijwaarts
    - 5m hakken-billen: 5x voorwaarts
    - Loopoefening: voor-achter-voor-achter-voor 5x heen en weer
    - Loopoefening: zij-zij-zij-zij-zij 5x heen en weer
    - 4-kant aantikken: 2 sets van 5rondjes
    - 1 meter vooruit springen, ½e meter achteruit springen: 5x heen en weer

    Eindoefening:
    - 2x lunge naar balans op 1 been (li en re is 1)
    - 2x zijwaarts trippling en dan staan op 1 been (li en re is 1)
    - Loopoefening (ene keer voorwaarts, andere keer zijwaarts)
    - 5m sprongen 1 meter voor en ½ meter achter
    Totaal 4x


    The Challenge: Kan jij een voetbal klemmen op je voet of een hockeybal laten balanceren op je hockeystick, terwijl je een glaasje water drinkt?